سرزمین نوروز

دراین تارنما،مجموعه اشعار تالشی و فارسی، مقاله ها و طنز نوشته ها، اثر رضا نعمتی کرفکوهی ارائه میگردد.

سرزمین نوروز

دراین تارنما،مجموعه اشعار تالشی و فارسی، مقاله ها و طنز نوشته ها، اثر رضا نعمتی کرفکوهی ارائه میگردد.

مجموعه پریسکه های رضا نعمتی کرفکوهی ( 2 )

20 پریسکه از: رضا نعمتی کرفکوهی (2)

تحت نظر کارشناسی بانوی پریسکه ایران آذر عاصمی

****************************

از روزی که آفتابی شدی


فقط سایه ام


با من قدم می زند!

*********************

خیلی وقت است


دنبال خود می گردم


نمی خواهی نگاهی

به کنج دلت بیاندازی؟!


********************


اگر دریاهم باشی


ومن رودخانه


چاره ای جز


تحویل گرفتنم نداری
!


********************


از روزی که جلوی نگاهم سبز شدی

به نوروز گفتم

بهارت را بردارو برو!


********************


بهار از نگاه سبز تو


آغاز می شود


تمام روزهایم


نوروز می شود


********************


دربدر میشویم اگر


سبزه ی دلمان


بهم گره نخورد!

********************

اگر بوته ای نیافتم


دلم را می سوزانم


برای چهارشنبه ای که


با « سورش» آخرسال نشود!

********************


بجای سکه


باید فکر « سین» دیگری بود


وقتی کشکول حاجی فیروز خالیست!

********************


در کوچه باغهای نوروز


بنفشه بیدار مانده بود

زیر لکه برفی

که رو به به بهار خوابیده بود


********************


وقتی پامچال

به پابوس نوروز رفت


بهار دست نوازش کشید


بر سر راش سترگ!

********************


نسیم نوروزی شوق وزیدن گرفت


وقتی کاکل سبز بهار


نمایان شد


زیر روسری سفید زمستان

********************


اگر دیدی

پابرهنه راه می روم


بدان تاول زده است


پایم با کفش روزگار


*************************


نگاه قدیمانه تو


هنوز برایم تازگی دارد


درعصر خسته کننده


تکرارها


*************************


به نجات غریق نیازی نیست


اگر دیدی غرق میشوم


درگرداب نگاه تو


*************************


تو
قایقران ماهری باش


من
دلم دریاست


*************************


زندگی در عالمِ منِ ذهنی


همچون مردگی ست


درگورستان زندگی


*************************


هرتارموی گیسوانت


ریسمان دخیل من است


از کنج دلم


تا شفاخانه نگاهت


*************************


از آن روزی که


آوارعشقت برسرم خراب شد


دعا کردم


سربرتنم نباشد


*************************


هرچقدر


دلم تنگ باشد


تو یکی
در آن جا می شوی


*************************


چه رابطه خویشاندی عجیبیست


بین ته جیب ها و کف دست ها


در عالم بینوایی

نظرات 1 + ارسال نظر
نغمه ی مهر سه‌شنبه 14 دی 1395 ساعت 06:58 ب.ظ http://nd1353.mihanblog.com

هرچقدر


دلم تنگ باشد


تو یکی در آن جا می شوی...خیلی زیبا بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد