سرزمین نوروز

دراین تارنما،مجموعه اشعار تالشی و فارسی، مقاله ها و طنز نوشته ها، اثر رضا نعمتی کرفکوهی ارائه میگردد.

سرزمین نوروز

دراین تارنما،مجموعه اشعار تالشی و فارسی، مقاله ها و طنز نوشته ها، اثر رضا نعمتی کرفکوهی ارائه میگردد.

قدر،شب تقدیر انسان نو

قدر ، شب تقدیر انسان نو

                              

ناگاه در ظلمت افسرده و راکد شبی از این شبهای پیوسته ، آشوبی ،لرزه ای و تپشی که همه چیز را بر میشورد و همه خوابها را بر می آشوبد و نیمه سقفها را فرو می ریزد.

انقلابی در عمق جانها و جوششی در قلب و وجدانهای رام و آرام درد و رنج و حیات و حرکت و وحشت و تلاش و درگیری و جهد و جهاد و عشق و عصیان و ویرانگری و آرمان و تعهد ، ایمان و ایثار !

نشانه هایی ازیک تولد بزرگ ؛ شبی آبستن یک مسیح .

اسارتی زاینده یک نجات ؛ همه جا ناگهان «حیات و حرکت» ، آغاز یک زندگی دیگر.

پیداست که فرشتگان خدا همراه آن «روح» در این شب به زمین فرود آمده اند...

 این شب قدر است ؛ شب سرنوشت ، شب ارزش ، شب یک تقدیر انسان نو .

این شب از هزار ماه برتر است .

                                         «دکتر علی شریعتی»

                                    "خود سازی انقلابی ص ۲۵۲ "

نظرات 9 + ارسال نظر
فروزنده سه‌شنبه 16 تیر 1394 ساعت 11:02 ق.ظ http://forouzesh.mihanblog.com

خلـوت گــزیده را به تمــاشــا چه حاجت اســت

چون کوی دوست هست به صحرا چه حاجت است


جانــا به حاجتـــی که تو را هســــت با خــــــدا

کاخــــر دمی بپـــــرس که مـا را چه حاجــت اســت

سلام
زیبا بود ...
التماس دعا دارم اگه قابلم میدونین

سلام
رقص قلمتان پایا . محتاج دعاییم

سیدیعقوب آل شفیعی چهارشنبه 17 تیر 1394 ساعت 02:51 ق.ظ http://aleshafie.blogfa.com

سلام هی حتی مطلع الفجر.

فروزنده چهارشنبه 17 تیر 1394 ساعت 12:21 ب.ظ http://forouzesh.mihanblog.com

سلام همتای شاعرم
قبول باشه راز و نیازتون در خلوت عرفانی شب قدر
آرزو دارم دست پر برگشته باشین

سلام/ممنون
قدردان دوستان قدراندیش هستیم .

فروزنده چهارشنبه 17 تیر 1394 ساعت 05:33 ب.ظ http://forouzesh.mihanblog.com/

سلام برادر خوبم
منم شادم که دل نوشته ام به دلتون نشست ...

سلام و من الله التوفیق

علیرضا خسروی چهارشنبه 17 تیر 1394 ساعت 09:14 ب.ظ

بسیار عالی
درود بر شما
در پناه خداوند متعال همیشه موفق باشید

سلام دوست عزیز .
ممنونم از لطف شما و هم ممنونم از بنده نوازیتان در وبلاگ انجمن پریسکه ایران که اینگونه نوازشمان داده اید !

(با سلام ودرود
جناب آقای کرفکوهی عزیز اینجانب از صمیم قلب جنابعالی را
دوست دارم ونظری هم که زیر شعر سرکار خانم قلعه نویی
گرامی گذاشته ام به خاطر این بوده که از نظر این بنده حقیر
به عنوان شاگرد کوچک این انجمن "شعر ایشان" بسیار زیبا و
بدون نقص بوده.جناب کرفکوهی گرامی ایکاش که انتقاد شما
جنبه مقابله با شورای محترم شعر پیدا نمی کرد وایکاش شما جایگاه
سر کار خانم قلعه نوعی را هم به عنوان مدیر وبلاگ در نظر
می گرفتید واقعیت این است که من وشما به عنوان شاگردان
کوچک این انجمن بزرگ وظیفه داریم که تحت هر شرایطی
وقتی که شورای شعر نظری می دهد فقط سر تعظیم فرود
آوریم جناب استاد بهرهی بزرگ که جای خود دارد ایشان
حتی اگر سیلی هم با دستان مبارکشان به صورت ما بزنند
فقط باید دستانشان را ببوسیم چون که ایشان پدر پریسکه
ایران وجهان می باشند.البته ارادت شما نسبت به جناب آقای استاد بهرهی ستودنیست .انتقاد خوب است به شرطی که
سازنده باشد ودر آن جایگاه افراد هم در نظر گرفته شود
و باعث شادی بدخواهان انجمن ادبی پریسکه سرایان نشود
البته شما انسان خوش نیتی هستید وزحماتی که در وبلاگتان
برای انجمن ادبی پریسکه کشیده اید واقعا قابل تقدیر وتشکر
است وبنده خودم را شاگرد شما عزیز بزرگوار میدانم
استاد عزیزم جناب آقای کرفکوهی ایکاش به جای این انتقاد مخرب فقط نوشته بودید
احسنت... زیباست )
__________________________
والله آقای خسروی خودم با خواندن این نگارش شما، عرق شرم بر پیشانی ام نشست نمی دانم شما چطور.....؟؟؟!!!!!
دوستم با نقدوبررسی مطالب و اشعار است که اذهان روشن میگردد چه انتقاد مخربی؟
بجای این همه ایکاش و ایکاش شما ، ایکاش یکی پیدا میشد و به جای یک پریسکه چند پریسکه مرا که برای آن انجمن ارسال نموده بودم مورد نقد و تحلیل و بررسی قرار میداد تا هم به رشد پریسکه کمک میکرد و هم ذهن من باز تر نسبت به شعر پریسکه میشد.
در کامنت شما جایگاه گوینده و گفتار باهم تداخل دارد مگر چه جسارتی خدای ناکرده به شخصیت و کرامت شاعری محترم نموده ام که بایستی مورد سرزنش شما و بعضی دوستان قرار بگیرم؟.
مقام و منزلت شخص چه ربطی به شعر و گفتارش دارد ؟ من شعری را برای اولین بار در این انجمن مورد نقد قرار دادم و ای کاش بقیه شعرای محترم هم می آمدند بجای اینگونه تشویقات غیر علمی و فدایت گردم با تحلیلهای انتقادی به شعر پریسکه کمک میکردند. من نمی دانم این انتقاد ناپذیری ما ریشه اش در کجا تنیده؟
هنوز زوایای فراوانی از اشعار پریسکه پنهان است و ما فقط به بهبه وچهچه همدیگر بسنده میکنیم.
بله من ارادت به جناب استاد بهرهی دارم و شما دیدید که ایشان با چه ادبیاتی آمدند و در باره نقد بنده کامنت گذاشتند.
ادبیات کامنت ایشان کجا و پاسخهای شورای محترم شعر کجا ؟
آیا بهتر نبود جنابعالی که خودتان را مرید ایشان میدانید از ادبیات ایشان بهره میگرفتید و خطاب به بنده کامنت میگذاشتید؟
دوستم مگر قرار است زیر هر پریسکه ای بهبه و چهچه بنویسیم که شما میفرمایید ای کاش زیر پریسکه مذکور فقط مینوشتید " احسنت زیباست" ؟
من سر تعظیم فقط برای خالق خودم فرود می آورم نه خالقانی که خود مخلوق خداوند هستند.
این راه هم باید عرض نمایم گاهی در درس طلبگی در حوزه ها و یا دروس دانشگاهی هم بین استاد و شاگرد مناظره ای پیش می آید و چه بسا گاهی هم شاگرد استادش را قانع نماید.
متاسف شدم که جنابعالی در کامنتتان اینگونه مطرح نموده اید .
من یک آدم رک و صادقی هستم و با کسی تعارف ندارم . معتقدم در باب آن پریسکه همان گونه که برای توصیف شخصیتها از استعاره هایی همچون " دریا " چشمه " ابر " باران " که مصداق آب را به همراه دارند از چاه که آنهم آب زلال با خود دارد میتوان بعنوان استعاره بهره گرفت چرا نشود گرفت و شخصیتی را با آن ستود ؟.
گاهی نظرو منظور شاعر چیز دیگریست و آنچه از گفتار برمی آید چیز دیگریست. ما نباید " انگیزه" و "انگیخته" را باهم در یک ظرف قرار بدهیم.
بهرحال دوست خوبم من قصد رنجش خاطر کسی را ندارم و اگر داشته باشم برخودم لعنت میفرستم.
امید وارم در ره دوستی طوری سخن بنگاریم که موجب رنجش خاطری نگردد که دنیا به این نیرزد ، هرچند مولا علی فرمودند: حق و حقیقت گویی حتی یک دوست برایم باقی نگذاشت!
از اینکه کمی عصیانی برایتان پاسخ نگاشتم معذورم . ونیز از اینکه پاسخ کامنت شمارا در این وبلاگ نوشته ام چون قصدم دیگر براین نیست مطلب و نظر و پریسکه ای را به آن وبلاگ بفرستم . باز هم به حقیر سر بزنید این کلبه محقرانه از آن شماست . پاینده باشید .

جغ را فیا از نو جمعه 19 تیر 1394 ساعت 12:22 ق.ظ http://geotabz.mihanblog.com/

سلام جناب نعمتی عزیز

نماز و روزه هاتون در شب های قدر، مورد قرب و مقبولیت خداوند منان باشد.

شهادت امیر المومنین(ع) بر شما تسلیت و تعزیت باد.

باز مجالی دست داد از نوشته ها و تصاویر گرانبها و چشم نوازتان، گوروش( دیداری) داشته باشم.

و هم عرض ادب و احترام بر محضرتون داشته باشم و هم از خداوند بزرگ سعادت و عاقبت به خیری را برای خوبانی همچون شما بستانم و خود را نیازمند دعاهای خیرتان گردانم. در پناه حق خوش فرجام باشید. آمین.

سلام . ممنون لطف دارین دوست خوبم

جغ را فیا از نو جمعه 19 تیر 1394 ساعت 12:26 ق.ظ http://geotabz.mihanblog.com/

سلامی دوباره
با افتخار آدرس وب سایت شما را لینک کردم. خوشحال می شوم آدرس جغرافیا از نو را در بین لینک های وب الماسین خویش قرار دهید. ساغ اولاسیز.

درود . بروی چشم

علیرضا خسروی جمعه 19 تیر 1394 ساعت 09:55 ق.ظ

جناب آقای کرفکوهی عزیز بنده از شما انتقاد کرده ام
ولی این انتقاد اصلا از روی دشمنی نبوده است
همه پریسکه سرایان عزیز وبه خصوص این بنده حقیر
مدیون زحماتی هستیم که در راه پیشرفت شعر پریسکه
کشیده اید.شما انسان خوش نیتی هستیدوهمانطور که
قبلا نیز گفته ام بنده شما را از صمیم قلب دوست دارم
منتظر خواندن پریسکه های زیبای شما در انجمن ادبی پریسکه ایران وگیلان می باشم.در خوش قلبی ودلسوزی
شما شکی نیست
در پناه خداوند متعال همیشه موفق باشید

درود.
شعراء دارای قلب رئوف هستند و قلبشان هرگز اجازه دشمنی به آنان نمی دهد. منتها این زبان است که گاهی فرمان قلب را نادیده میگیرد . برای مثال، من دوست صمیمی شما هستم واگر شاعری از یکی از پریسکه های شما انتقادی کرد قلب من در آنجا به من نمیگوید در مقابل انتقاد آن دوست طوری از شما که با من صمیمی ترین از شعر شما دفاع کنم و حتی کوچکترین حرمتی هم به انتقاد آن بنده خدا نگذارم .
منصفین مطالب ماها را میخوانند و با هم مقایسه میکنند باید طوری قضاوت نماییم بقول عام نه سیخ بسوزد ونه کباب !
من خودم از انتقاد استقبال میکنم حتی اگر انتقاد منتقد بجا هم نباشد. هرگز کسی که انتقادش بجا هم نباشد براساس فرهنگ ائمه ی اطهار نباید مورد سرزنش قرار بدهیم، چرا که شاید روزی همان منتقد با اخلاق و رفتار مخلصانه ما به مشفقان ما تبدیل گردد. اگر میخواهید بین سخن و عمل من، مرا امتحان کنید تشریف بیاورید در انجمن پریسکه گیلان، پریسکه های مرا مورد انتقاد قرار بدهید تا ببینید واکنش مرا.
برای شمای دوست رئوف آرزوی توفیق دارم . ماها سنی ازمان گذشته دور دور جوانهای امثال شماست که به فرهنگ و عرفان نسل آینده کمک نمایید. منهم دست دوستی ام را به سویتان دراز نموده ام . رویتان را می بوسم .

خط نسخ ایرانی جمعه 19 تیر 1394 ساعت 05:30 ب.ظ http://abadgarkh.blogfa.com

با سلام
اگر جمله شب ها قدر بودی
شب قدر بی قدر بودی
اوقات بر شما خوش باد

سلام/ ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد