سرزمین نوروز

دراین تارنما،مجموعه اشعار تالشی و فارسی، مقاله ها و طنز نوشته ها، اثر رضا نعمتی کرفکوهی ارائه میگردد.

سرزمین نوروز

دراین تارنما،مجموعه اشعار تالشی و فارسی، مقاله ها و طنز نوشته ها، اثر رضا نعمتی کرفکوهی ارائه میگردد.

فریاد استعمار در نگاه شریعتی به زن

فریاد استعمار در نگاه شریعتی به زن


http://s6.picofile.com/file/8194513676/1390_4_18_9_54_12.jpg

وه که چه زمینه آماده ای برای استعمار که فریاد بکشد :

- آزاد شو .

- از چی ؟

- دیگر « از چی » ندارد ؛ داری خفه می شوی ، هیچ چیز نداری ، محرومی ، آزاد شو ! از همه چیز آزاد شو !

آنکه در زیر سنگین ترین بارها خفته است و دارد خفه می شود ، فقط به نفس آزاد شدن و برخواستن از زیر آوار خفقان و فشار می اندیشد ، نه به چگونه آزاد شدن ، چگونه برخواستن !

زن آزاد می شود اما نه با کتاب و دانش و ایجاد فرهنگ و روشن بینی و بالا رفتن سطح شعور و سطح احساس و سطح جهان بینی ، بلکه با قیچی !

قیچی شدن چادر !

زن یک باره روشنفکر می شود !

«زن ، حیوانی که خرید می کند » ! تعریف جامع و مانعی که ارسطو از انسان می کند - «انسان ، حیوان ناطق » است - در زن ، تبدیل می شود به « انسان ، حیوانی که خرید می کند ».

یکی از همین مجلات مخصوص زن شرقی ، نوشته بود که در تهران از سال ۱۳۳۵ تا ۴۵ ، مصرف لوازم آرایش ۵۰۰ برابر شده است و موسسات زیبایی ۵۰۰ برابر.

۵۰۰ برابر رقم بسیار سنگینی است معجزه است ! ، در طول تاریخ بشر سابقه ندارد.

البته در سال ۴۵ ، اگر همین نسبت تصاعدی را تا امسال حساب کنیم.... من که عقلم قد نمی دهد.

در جامعه ، هر مصرفی ، مصرف هایی را تداعی می کند ، مثلا همین که قبایم عوض شد و کت و شلوار جایش را گرفت ، گیوه ام نیز فرق می کند و کفش می شودو......

برای عوض کردن مصرف باید عقیده ، تیپ ، سلیقه و سنت تاریخ و جامعه را نابود کرد ؛ این است که سرمایه داری برای دستمالی ، قیصریه را آتش می زند.

اکنون که باید تغییر پیدا کند و متفکرین و آگاهان جامعه ، ناشی و بی خبرند پس چه بهتر که من - سرمایه دار - دست به کار شوم و قالب هایم را آماده کنم تا همین که زن از قالب های سنتی اش در آمد ، قالب های خود بر سرش زنم و به شکلیش در آورم که می خواهم ،

و آنگاه او را - به جای خودم - مامور در هم ریختن جامعه خودش کنم. به اصطلاح مشهور فرانکو :« ستون پنجم » نیروی خارجی ، در داخل !

« دکتر علی شریعتی »

(زن ، ص ۱۰۹ و ۱۱۰ )

خله لون: خدا رحمتت کنه دکتر، الان که دیگه عقل هیچکی قد نمیده....نیستی ببینی در حال حاضر لوازم آرایشی ها از تعداد نانوایی ها و کتابفروشی های هرشهری بیشتر و زنان بزک کرده خیابانگرد،دانش و سوادشان از گذشته هم کمتره.

وارد کردن چادر مشکی با وارد کردن لوازم آرایشی،فرقش در چیست که درهر دو صورت ارز بی زبان مملکت اسلامی خارج میگردد؟ وکشوهای غیر اسلامی که برای زنان کشورهای اسلامی چادر تولید میکنند روز بروز فربه تر میگردند!!

نظرات 7 + ارسال نظر
فروزنده شنبه 30 خرداد 1394 ساعت 04:56 ق.ظ http://forouzesh.mihanblog.com

زیبا بود ..بسیار زیبا

هم گزیده
هم شرح گزیده .......
موفق باشید

درود نظرتان هم زیباست

باسلام به عنوان تشگز ارکامنتهای زیبایتان وشوخی زیباتان بابربری هخامنشی یامنت کشی دوتا از پستهایتان را در وبلاگ نشر می دهم تا انان هرچه بخواهند به جای ال احمد و شریعتی و طالقانی کسر ی از وی را ابراز نمایند
یادمان یاشد جنبشی که با اذربایجان همراه نشود بادهواست
لازمست یاداورشویم کادوسیان و کاسی ها و گیلک ها و مازندرانی هاو سیستانی ها و بلوچ ها و لرها و بحتیاری ها ولک ها و اذربایجانی ها از ساکنان قدیمی ایران زمینند و دارای سابقه بیش از ده هزارساله اند ابنها شده اند اقوام و اریاییهای مهاجرکه کمتراز سه هزارسال است برسرسقره ایرانزمین نشسته اند صاخبان اصلی
به قول ما اذربایجانی ها یرسیز گلدی یعری قاچ

سلام از بنده است و خیلی خوش آمدید.
ایران بدون آذربایجان و جنبشهای آذری در سده گذشته هیچ است.آذربایجان سر ایران است و ما ایران بی سر نمیخواهیم .
درود برترکهای غیور و میهن دوست و درود برهمه اقوام ایرانی مسلمان که نام ایران و اسلام را در جهان سربلند نموده اند.

سیدیعقوب آل شفیعی یکشنبه 31 خرداد 1394 ساعت 12:39 ب.ظ http://aleshafie.blogfa.com

ممنون در ایامی که جوانان مفاخر خویش را از یاد برده اند یاد کردی از آنان دارید.خانم مولی وردی معاون رییس جمهور در مورد زنان مطالبی را اشاره کرده اند که در سایت مشتی خبر آمده بد نیست مطالب او یک بار دیگر مرور گردد و مورد توجه قرار گیرد.

شاد زی مهر افزون

سعید موسی پور دوشنبه 1 تیر 1394 ساعت 08:40 ق.ظ

سلام
زن موجود زیبا و دوست داشتنی همیشگی تابع زیبایی است،چنان چه خالق زیبایی،زیبایی را دوست دارد،این بانوی آسمان که از مرد خلق شد تمام حس زنانه خود را برای جلب توجه دلباخته اش به اوج مینهد با هر قیمتی با هر هزینه ای خود را برای معشوقه اش عزیز میکند،قریب به سی و هشت سال از ازدواجم میگذرد و هنوز به همسرم که تمام جانم از آن اوست مانند لحظه اول دیدار عشق می ورزم.

سلام عشقتان مستدام. امیداست حضورتان را با آدرس وبلاگتان داشته باشیم

علیرضا خسروی چهارشنبه 3 تیر 1394 ساعت 12:26 ب.ظ

بسیار کامل وعالی
درود بر شما
پاینده باشید

شاد زی مهر افزون

اسماعیل طالع پور مج جمعه 5 تیر 1394 ساعت 05:05 ب.ظ

سلام خدمت دوست واستاد گرانقدر جناب آقای نعمتی ،ضمن عرض خیته نباشید و دسمریزاد از باب دست نوسته هایتان عذر خواهی بند را از بابت دیر به دیر خدمتتان رسیدنم را پذیرا باشید و عذر اینجانب را پذیرا باشید مطالبتان راخواندم و لذت بردم البته لازم بذکر است سعی میکنم تمام مطالب و دست نوشتهایتان را مورد مطالعه قرار دهم و نیز نهایت استفاده را از مطالب زیبایتان ببرم امید وارم همیشه قامت قلمتان استوار و دلتان شاد شاد باشد

سلام
شاد زی مهر افزون

اسماعیل طالع پور مج جمعه 5 تیر 1394 ساعت 05:05 ب.ظ

سلام خدمت دوست واستاد گرانقدر جناب آقای نعمتی ،ضمن عرض خیته نباشید و دسمریزاد از باب دست نوسته هایتان عذر خواهی بند را از بابت دیر به دیر خدمتتان رسیدنم را پذیرا باشید و عذر اینجانب را پذیرا باشید مطالبتان راخواندم و لذت بردم البته لازم بذکر است سعی میکنم تمام مطالب و دست نوشتهایتان را مورد مطالعه قرار دهم و نیز نهایت استفاده را از مطالب زیبایتان ببرم امید وارم همیشه قامت قلمتان استوار و دلتان شاد شاد باشد.

سلام/ شما لطف دارین دوست خوبم . تنتان سالم مهرتان افزون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد