سرزمین نوروز

دراین تارنما،مجموعه اشعار تالشی و فارسی، مقاله ها و طنز نوشته ها، اثر رضا نعمتی کرفکوهی ارائه میگردد.

سرزمین نوروز

دراین تارنما،مجموعه اشعار تالشی و فارسی، مقاله ها و طنز نوشته ها، اثر رضا نعمتی کرفکوهی ارائه میگردد.

شعر پریسکه ، شعر امروز (1)

شعر پریسکه،شعر امروز  (1)

http://s3.picofile.com/file/8194069484/perickeh_1.JPG

انجمن ادبی پریسکه سرایان ایران - تهران بهار 1394

پریسکه واژه ای کهن و ایرانی ازفارسی میانه و به معنای جرقه کوچک  آتش میباشد

بنیان شعر پریسکه توسط شاعر نو پرداز معاصر استاد علیرضا بهرهی صورت پذیرفت که در کمترین زمان، مقبول شعرا وادبای کشور واقع گردید.

درحال حاضر بیش ازچندهزارنفر در داخل وخارج ازکشور به سرایش پریسکه به زبانها ولهجه های مختلف مشغول بوده و بیش از ده انجمن ومحفل متمرکز پریسکه درسطح کشور ایجادشده است .

تعریف شعر پریسکه :

پریسکه گونه ی جدید شعر ایرانی است که براساس فرهنگ ایرانی اسلامی وبارویکرد مقابله باورود عرفانهای نوظهور وعرفانهای شرقی ایجادگردیده است.

پریسکه متشکل از 2 یا 3 یا 4 فصل (مصراع) بوده و شاعر می تواند درصورتی که تمامی ویژگیهای شعر پریسکه را رعایت نماید دریک فصل هم شعربگوید.

پریسکه می تواند سپید و نیمایی یا موزون ومقفی باشد به شرط آن که تساوی عروضی درفصل ها اعمال نشود.

 

سراینده : رضا نعمتی کرفکوهی

-------------------------------------

شیارهای چروک صورتم

سند جانبازی من است

در شبیخون روزگار


*************************

اگر دیدی پابرهنه راه می روم

بدان تاول می زند پایم

با کفش روزگار


*************************

نگاه قدیمانه تو

هنوز برایم تازگی دارد

درعصر خسته کننده

تکرارها


*************************

به نجات غریق نیازی نیست

اگر دیدی غرق میشوم

درگرداب نگاه تو


*************************

لمیده ام در سایه سار مژگان تو

ازبیم سوز آفتاب نگاهت

نکند باز مژه برهم بزنی


http://s6.picofile.com/file/8193967018/5qkb_210520152161.jpg

جمعی از شعرای انجمن ادبی بریسکه سرایان ایران

نفراول از راست،استاد علیرضا بهرهی بنیانگذار شعر پریسکه،نفر دوم خانم زهرا نادری و نفر سوم خانم هانیه حسن زاده فومنی.وتنی چند از شعرای پریسکه سرا ی دیگر. تهران بهار 1394

ازجنوب دلم

تا شمال گیسوانت

راهی نیست

جز چند بوسه اشتیاق


*************************

تو

قایقران ماهری باش

من

دلم دریاست


*************************

زندگی در عالمِ منِ ذهنی

همچون مردگی ست

درگورستان زندگی


*************************

هرتارموی گیسوانت

ریسمان دخیل من است

از کنج دلم

تا شفاخانه نگاهت


*************************

ازآن روزی که

آوارعشقت برسرم خراب شد

دعا کردم

سربرتنم نباشد


*************************

به امید شانه به شانه

 راه رفتن باتو

سالها

پابه پای تو دویدم


*************************

چشمانت آئینه ی تمام نماست

دلهره ای نیست

درهنگام رانندگی

به آن خیره شدن


http://s6.picofile.com/file/8194071534/ucm0meyski4s7gkqg7t.jpg

از راست:علیرضا خسروی شاعر پریسکه سرای شیراز- هانیه حسن زاده فومنی مدیر انجمن پریسکه سرایان گیلان- رضا نعمتی کرفکوهی

انتقام بهار را

از خزان عمرم

خواهد گرفت

نگاه سبز تو


*************************

هرچقدر

 دلم تنگ باشه

برای تو یکی

جامیشه


*************************

چه رابطه خویشاندی عجیبیست

بین ته جیب ها و کف دست ها

در عالم بینوایی


*************************

هرچه

روی تو حساب کرده بودم

به هم ریخت

وقتی که رویت را برگرداندی


*************************

خروار خروار

خودم را در تو درو کردم

پس از آنکه

قطره قطره بر من باریدی


*************************

به تنها درخت غریب گفتم

باز اگر جنگل شوی

من گوشه اخم سایه ات را

به تمام لبخند خورشید نخواهم فروخت


*************************

کرج- زمستان 1393- نعمتی کرفکوهی

نظرات 6 + ارسال نظر
انارک چهارشنبه 20 خرداد 1394 ساعت 09:07 ب.ظ http://anarakesorkh.blogsky.com

شعرای خودتونن؟؟
زیبابودن ممنون...

قابل ندارن . ممنون از نظر لطفتون .
شما همون زهرای (بوی پوست گردو) در بلاگفا هستین ؟
همون زهرای نقاش؟
اگر هستین خوش آمدین واگر هم نیستین باز خوشتر آمدین و
ممنون از حضور مبارکتان.

انارک چهارشنبه 20 خرداد 1394 ساعت 10:29 ب.ظ http://anarakesorkh.blogsky.com

نه من این زهرا رو نمیشناسم ...
اما از آشنایی با شما و وبتون خیلی خوشحالم چون از شعر و هرچیزی که مربوط به اونه لذت میبرم...

ممنونو از لطفتون:)

باشه، بالاخره زهرا زهراست دیگه، مگراینکه فاطمه الزهرا باشه. ممنون خیلی خوش آمدی زهرای انارک

اسماعیل طالع پور چهارشنبه 27 خرداد 1394 ساعت 01:24 ب.ظ

باسلام خدمت دوست واستاد ارجمند جناب اقای نعمتی از اینکه همواره شمارو جزو برترینهای پرسیکه سرا وقله های افتخار تالش و تالش زبان میبینم همواره بخود بالیده و همواره به داشتن دوست باسواد و اهل قلمی همچون شما افتخار میکنم پاینده و برقرارو جاوید بمانی همیشه ان شاءالله.ارادتمند شما :حقیر اسماعیل طالع پور

سلام خاصه برا. ان شاء الله مدام تنتان سالم، دلتان خوش و مهرتان افزون باد.

نیک نهاد سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 09:00 ق.ظ http://taleshstan.ir/

درود جناب نعمتی عزیز .درخشش شعرهایتان در پریسکه موجب خوشحالی است موفقیت شما آرزوی ماست شرمنده ازاینکه با مشکلات ارتباط مجازی پیش آمده و قطع بلاگفا نتوانستیم از وجودتان بهره مندشویم .

سلام چمه نازه قدیمه رفق . بقولی چه نازه تالشن چیته به روکته درومیره چمه سرا؟
ام بیلاوارثه بلاگفا خیلی چمه خاصه تالشه دوستون امه کوش جیگته. شومه تازه سایت موارک خیلی لطف کردیرونه من خبر دونه . از بقیه تالشه دوستون تازه ادرسی ندارم اگه زونی من خبربده . کوکوتیتی خبری اگه داری مرا بوا کم داری نشته؟!

فروزنده سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 10:39 ق.ظ http://forouzesh.mihanblog.com

سلام آقا رضا

به تنها درخت غریب گفتم

باز اگر جنگل شوی

من گوشه اخم سایه ات را

به تمام لبخند خورشید نخواهم فروخت
***********************************
درخت غریب غریبستان دلم
بیا و مرا جنگل باش
گوشه ی اخم سایه ات
را به تمام لبخند خورشید نمی دهم ..

پریسکه در پریسکه شد ...
چطوره ؟؟؟؟؟؟؟؟

خصوصی

سلام . چه خصوصی از این عمومی تر نظر نداریم
شاد زی مهر افزون

علیرضا خسروی چهارشنبه 3 تیر 1394 ساعت 12:34 ب.ظ

بسیار زیبا سروده اید
درود بر شما

شاد زی مهر افزون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد