سرزمین نوروز

دراین تارنما،مجموعه اشعار تالشی و فارسی، مقاله ها و طنز نوشته ها، اثر رضا نعمتی کرفکوهی ارائه میگردد.

سرزمین نوروز

دراین تارنما،مجموعه اشعار تالشی و فارسی، مقاله ها و طنز نوشته ها، اثر رضا نعمتی کرفکوهی ارائه میگردد.

انارستان سخن

انـارستــان سـخــن

انــارســــتان سخــن بی خــار است اینجا

کوکوی خـوش الحـان برسرداراست اینجا

در ســرای بی یاوری لیــک خـلِه لــون بـاز

بـاهـزاران شـوق درکنــار یــار است اینـجا

از دایــره ی مـحـبـت بــرون مـشــو ای دل

کان دایــره را نقــطه ی پـرگــاراست اینجا

مـرا چـه باک که دامـن ز دستـم در کشی

که دستـم به دامــن پروردگار است اینـجا

خوشا آن تالشستان و نی و خورشید اش

کـه لدویـش را محمـود درکنـار است اینجا

قــسـم بــه ایــران و آئـیــن مـهــرایی اش

کین سرزمیـن را تالـش افتـخاراست اینجا

تالــشی، ای زبـــان مــــادرم تـــو بمــــان

که با رفتـنـت مرا شـیـون و زاراست اینجا

بـهـــر حـفــــظ زبــــان مـــادری تـــو بیــــا

ببـیـن که شانــه ام در زیـر بـاراست اینجا

تالــش، هــرکـه تعــرض برجـنـگــلت کنـد

بیشک گردنش در طنـــاب دار است اینجا

بــا شــنــیــــدن نــــوای نــی چــوپــانــت

سوج دلم بر چهره غمگــسار اسـت اینجا

زیــر چـتـــر بــال سیـمـــرغ افـسـانــه ات

برسر رخـش دلم سایـه سـار است اینجا

داتــامــا برخیـز و ببیـن که چگـونـه تالـش

به آئیــن و میهـن اش وفــادار است اینجا

تـــالــشا یــــادت نــــرود کــه نـگـهــدارت

دو دست ابـاالفـضـل علـمـدار است اینجا


سراینده اشعار: نعمتی کرفکوهی ( خله لون) کرج 12 مرداد 1393



نظرات 6 + ارسال نظر
ماسال دیارسبز سه‌شنبه 14 مرداد 1393 ساعت 07:01 ب.ظ http://www.nabiyollahhaghighat.blogfa.com

" مرا چه باک که دامن زدستم در کشی
که دستم به دامن پروردگار است این جا"
سلام. خدای بزرگ همیشه پشت و پناهتان

سلام. خیلی خوش آمدی ای دوست بی ریا.
تو را من دست به دعا دارم تا همواره مهر ایزد مهرگستر بر سرت مستدام باشد.

donya پنج‌شنبه 16 مرداد 1393 ساعت 02:57 ق.ظ

سلام امیدوارم هرجا که هستین شادو سلامت باشین.
بعد از کلی مشغله درسی تونستم باز به وبلاگ زیبایتان بیایم و مطالب آموزنده و شعرهایی که قالبا از زبان محلی این مرزو بومی که قدمت آن به هزاران سال پیش برمیگردد چیزهایی یاد بگیرم...

شعرتان را کامل خواندم و واقعا به دلم نشست و میتونم واقعا از ته قلبم صادقانه بگم عاشق زبان تالشی شدم و دوست دارم آن را در اسرع وقت یاد بگیرم .....

به امید فردایی بهتر یاحق

دنیای خوبم سلام
خیلی خوش آمدی. اینجا سرای شماست. در ایران زمین تالش و لر و کرد ترک و غیره نداریم.
ما همه فرزندان ایران هستیم ودارای تعصب ملی و دینی. ما ایران را با اسلامش میخواهیم واسلام را با ایرانش.
ما اگر قومیت و ملیت خود را از اسلام جداکنیم سرنوشت ما مثل مصر و افغانستان وعراق خواهد شد.
برایتان دعا میکنم در کلیه امورات زندگیتان از جمله درس ومشقتان موفق باشید.
از ابراز لطفتان به اشعار ناقابلم وهم به زبان تالشی بی نهایت متشکرم. دلتان مهرانگیز وقلبتان شورانگیز باد.
باز تورا من چشم در راهم . حق نگهدارتان دختر خوبم

کاظم جمعه 17 مرداد 1393 ساعت 06:07 ب.ظ

با سلام و احترام
شعر انارستان شما خیلی قشنگ بود ، دست مریزاد
ایام بکام و چشمه جوشان هنرت مستدام

سلام برادر.
خیلی خوش آمدید. خوب دیدن هم خودش نوعی هنر است که خداوند به دیدگانتان عطا نموده است.
از اظهار لطفتان بی نهایت ممنون

صحرائی چاله‌سرائی یکشنبه 19 مرداد 1393 ساعت 10:41 ق.ظ http://deran52.blogfa.com

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
دران، انشاءالله از امروز میزبان خله لون است، به دران خوش آمدید ...

سلام- خوش آمدید
خله لون همواره بنشسته بر سر سفره ی دران است. خدمت میرسیم انشاءالله

بهنام نمنه پشت یکشنبه 19 مرداد 1393 ساعت 08:33 ب.ظ

سلام
ممنون که محبت دارید
و سر میزنید
امیدوارم روز به روز اشعارتان زیباتر از پیش باشد و جوششی از درون موجب شود بهتر و بهتر قلم بزنید و بنویسید
سر بلند و مانا باشید

سلام گل پسر تالش
میدانی چقدر خوشحالم که حضورشما را در خله لون میبینم. آنچه را که محبتانه برایم خواسته اید من چندین برابرش برایت خواهانم.

هانیه جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:36 ب.ظ http://haniye-hasanzadeh.biogfa.com

سلام استاد
کامنت شما را خواندم. انشالله خدا فرزندان و نوه های گلتان را حفظ کند. اتفاقا من، پسربچه بیشتر دوست دارم.
و خوشبختانه خواهر ندارم فقط یک برادر دارم که از خودم کوچکتر است.
بزنم به تخته اصلا به شما نمی آید پدر بزرگ شده باشید. ماشالله جوان هستید. من فکر می کردم شما دو فرزند کوچک دارید.

سلام دخترم
مرا چه به استادی ، همینکه بدانم نمیدانم خیلی استادم.
خداند متعال شما و برادر کوچکتان را برای پدرومادر بزرگوارتان نگهدارد و سایه آنان هم برسرتان مستدام بدارد.نگویید خوشبختانه خواهرندارم ،خواهرنعمتی است که من وشما و تک دخترم هاجر، از آن برخوردار نیستیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد